söndag 1 december 2013

1:a december - Adventskalender


Eftersom jag insett att jag faktiskt har några få trogna läsare på denna blogg så har jag bestämt mig för att ta mig i kragen och bli bättre på att göra inlägg. Det händer ju massa skoj i min och Davids vardag, men jag kommer mig inte för att dokumentera eller lägga upp några bilder. Bestämde mig därför för att försöka göra ett inlägg per dag nu fram till julafton. Ungefär som en adventskalender. Det kommer bli både "julpyssel", godis- och kakbak och lite andra inlägg.


Första Advent firades "traditionsenligt" hos mina svärföräldrar med fika och glöggmys. Anledningen till citationstecknen är för att vi inte kunnat delta alla de år vi bott i Umeå, och är kanske därför ingen riktig tradition för oss. Men det är en av de fina sakerna med att bo i sin hemstad igen, att kunna vara med på dessa dagar med släkt och familj. Otroligt mysigt!



Med oss hade vi en liten hyacint och en påse med knäck i fyra smaker... knäck-recept och en påsvikar-guide kommer ni få läsa om senare i december.

Glad Advent mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar