onsdag 18 december 2013

18:e december - Jullovet är nära

'

Igår hade vi avslutning med Låtstugan, med glöggmys och fiolspel och ett efterföljande juluppehåll. Ikväll har jag varit ute och ätit med mitt arbetslag på jobbet, för att avtacka en kollega som ska byta jobb. Dessa avslutningar, avtackningar och även julfester får mig verkligen att känna att lovet är nära. Nu är det två dagar kvar bara. Två sköna, avslappnade dagar.

Under kvällens middag pratade vi om allt möjligt, och hade en riktigt trevlig kväll... varför måste man bara ha sådana här tillställningar när någon ska sluta? Det får det bli ändring på.

Vi satt och pratade om framtidsdrömmar och om vad vi gjorde om fem år... och konstigt nog var de flesta överens om att jag, om fem år, inte jobbade som lärare längre. De trodde att jag då skulle tröttnat på läraryrket och istället öppnat en liten lanthandel eller någon form av gårdsförsäljning istället. Haha... det är så spännande att tänka framåt, men just nu tänker jag inte mer än två dagar framåt, till jullov och sköna, kreativa dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar