torsdag 5 december 2013

5:e december - Julvimplar

Idag har säsongens första snö äntligen fallit, och vi hade tänkt ta en promenad i vintervädret nu på kvällen. Istället sitter jag med huvudvärk och halsont och funderar på att snart krypa i säng. Men först måste jag ju printa ner dagens blogginlägg.

Under helgen som var han vi med en mängd juliga aktiviteter, vilket är en väldans tur, för annars hade jag inte haft något att blogga om nu i veckan. Det jag tänker dela med mig av idag är de julvimplar vi sydde i söndags, och som nu hänger i både hallen och vardagsrummet. De skänker lite kalas-stämning till vardagen och gör en på glatt humör.


Vi gjorde en ganska simpel vimpel-variant genom att bara sicksacka kanterna på vimplarna och sedan, som band/snöre använde vi ett för-pressat bomullsband som vi vek runt kortsidan och sydde fast. Vi jobbade på löpande band och hade tävling om vem som klippte ut flest vimplar. Sedan sicksackade jag medan David klippte trådar och snyggade till dem, efter det sydde jag fast vimplarna på bandet medan David langade vimplar i lämpligt mönster. Grymt bra teamwork...  Fort var det gjort!


Som vanligt är det mörkt ute och svår att ta bra bilder. Jag tror jag får bli bättre på att agera medan det är ljust ute, på helgerna när man inte jobbar. Det blir nog helgens uppdrag.

Nåväl, nu kryper jag i säng. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar