måndag 9 december 2013

9:e december - Idétorka...


Trodde aldrig det skulle vara så svårt att komma på nya blogginlägg för varje dag, men nu sitter jag här med idétorka och klockan är snart tio. Tar och delar med mig av några lägenhetsbilder, med lite julinspiration förhoppningsvis.



Från blomsterarrangemangskvällen blev det lite kvistar över, och dessa har jag stoppat ned i kruka lite varstans i lägenheten. Grönt från naturen tycker jag är ett viktigt inslag vid jul.


Och likaså olika ljuslyktor och oljelampor. Blockljuset med en domherre på, har vi fått från Davids mormor och morfar för ett antal år sedan. Nu har jag börjat elda värmeljus i den, då den riktiga veken snart är utbrunnen, men jag vägrar slänga bort det bara för att veken är slut. Jag fäster mig lätt vid saker, och detta ljus är ett måste vid jultid!

Under blomsterarrangemangskvällen passade jag även på att göra denna hjärtformade "krans". Den är gjord av ståltråd som stomme, och sedan har jag lindat mossa runt och dekorerat med kottar och pinnar. Och som snöre blev det såklart ett hampasnöre, vad annars? En simpelt men dekorativ krans.



Nedan är en bild från soffhörnan i vardagsrummet. Det är inte jättejuligt, mer än några röda kuddar. Så där bör vi funderar ut hur vi kan få det mer stämningsfullt.


Sedan kommer några bilder från förra julen. Det ser så himla mysigt ut, och jag känner att vi inte fått till denna stämning än. Vi har tänkt ha en gran även detta år, så stämningen kanske kommer med den! 





 Även detta år har vi tänkt göra ett stort pepparkakshjärta, och självklart är pärongrisen åter på plats i vardagsrummet.  Och så har klockan slagit tio, tack för mig, nu är det dags att läsa dagens sidor i En julsaga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar