söndag 5 maj 2013

Valborgsfirande


Jag hinner aldrig blogga i veckorna. Så när helgen kommer dräller den in några inlägg, och sedan blir det uppehåll igen. En av anledningarna till att jag inte hinner blogga är för att jag gör så många roliga saker under veckorna... och det känns ju lite viktigare än att sitta framför datorn. Här kommer i alla fall några bilder från valborgsmässoafton.


Kvällen firades med David och mina kanadensiska vänner. Jag har kommit fram till att det känns alltid extra kul att fira typiska svenska/nordiska högtider med dem, eftersom man då tänker lite extra på hur underligt det är med alla dessa högtider. Hur som helst, det var en mycket trevlig kväll som började med en mojito på taket, följt av en knytisbuffé där vi alla bidrog med delikata smårätter.


Det bjöds bland annat på äpplen inlindade i parmaskinka, spansk omelett, päron- och chevréost-tårta, bruschetta och quesadillas.

Vid nio snåret var vi alla frusna efter några timmar på taket, och gick i rask takt till maj-kasen. Årets brasa var imponerande stor och spred ett fint sken över himmelen.



Det var helt klart en minnesvärld kväll, som avslutades med att vi alla lekte "sandman" i en lekpark i en av stadens parker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar