tisdag 3 april 2012

I väntan på påskharen.

Äntligen är påsken här. Och jag är gräsänkling i några dagar eftersom David har åkt ner till Gävle. Men på torsdag kommer jag efter. Resväskan tar jag med till jobbet och åker direkt där ifrån till tågstationen, för nu längtar jag till Gävle. Jag har inte varit där sedan i julas, så det är på tiden. 

Dessa ensamma dagar roar jag mig med att äta olika sorters grönsakssoppor, läser bok, hänger framför datorskärmen och slöar på sängen. Jag har även påskpyntat lite, och hittat ett påskägg uppe på vinden. Tomt så klart... men kanske fyller jag det med något och tar med i resväskan...


Och här har ni en tacksam bukett som stått sig länge. Jag köpte den för 2 1/2 vecka sedan, och har omjusterat den lite då och då, tagit bort vissnade kvistar och blad. Och nu senast fyllde jag på med lite videkvistar (som självklart skjuter iväg åt alla håll när de kommer in i värmen) och påskpynt.

Över påskhelgen åker vi som sedvanligt upp till (ner till härifrån) stugan i hälsingland. Där hoppas jag på finväder så att mitt bleka nylle får lite färg. Förra påsken gjorde jag och mamma badpremiär för säsongen, men det är nog lite för mycket att hoppas på. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar