söndag 15 april 2012

Får får får?

Nu är jag hemkommen från en veckas ledighet i Gävle och ett påskfirande i stugan Björsjö. Påsken i stugan bjöd på lite fiske, öldrickande i solen och några besök hos byns fårskallar.

Att det finns djur i byn gör byn mer levande. För övrigt är det en ganska ensam ödslig plats, med några få året-runt boende. Men dessa gobitar höjer byns mysfaktor avsevärt. 


Ta en titt på söt-fåret i mitten av bilden nedan. Hon har alltid så där sluttande öron och är hjärtskärande söt tycker jag.



Får får inte får, får får lamm. Men fåren fick inga lamm medan vi var där, men klotrunda av dräktighet (och vinterpäls) hoppas jag att de fått söta små lamm tills vi ska till stugan igen över Kristi himmelfärds-helgen.
     


David och jag drev mest runt och gjorde så lite vettigt man kunde tänka sig. David gjorde några tappra försök på flugfiskefronten, men utan napp. Jag hakade på men satt mest vid sidan av och läste en bok.









Våren hade inte kommit med sin grönska, men några solstrålar han vi i alla fall fånga. Inte så att det rådde på den norrländska blekheten men en liten d-vitamin kick fick vi ändå.


Och den här sista bilden bjuder jag på. Det ser ut som jag kommer direkt ifrån slutet av 70-talet, med Davids tröja och farfars träningsoveralls-byxor. Oj, vilken skönhet!

Slutet av veckan spenderades på Nordiska trädgårdar, och bilder från det kommer i ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar