måndag 30 april 2012

Det är något jag glömt att berätta.

Med allt som hänt i dagarna har jag helt glömt att berätta den fantastiska nyheten om att vi nu är lägenhetsägare i Gävle. Vi har köpt en vindslya på 40 kvm på 1,5 rum och kök (plus en rymlig klädkammare) på söder i Gävle. Bastu och tvättstuga i samma trappuppgång, och en trevlig innergård.

Och sedan kommer vi till den lilla bonusen (som att det inte var tillräckligt bra som det är): min syster har just köpt lägenheten mitt emot. Så vi kommer alltså bo högst upp i detta hus, med varsin vindsvåning som ligger mitt emot varandra. Läskigt lik vår ungdom/tonårstid i varsitt rum på vinden, mitt emot varandra. Nu får vi äntligen ta igen de fem år som jag bott i Umeå. Och jag hoppas att vi kommer bättre överens nu än vad vi gjorde i tonåren. 


Jag kan knappt bärga mig tills David och jag får sätta tänderna (händerna?) i detta kök, och i hela lägenheten, för att göra den till vår egen. Sommaren kommer att bli helt fantastisk, trots att vi båda kommer att jobba, nu när vi har denna lya att komma hem till. Bara tanken på att vi har ett eget hem i Gävle gör mig överlycklig. Det här har jag längtat efter!

(Och tillsvidare glömmer vi den lilla detaljen att David måste tillbaks till Umeå till hösten, för att plugga sitt sista år).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar