fredag 28 november 2014

Matsalen


Här kommer lite bilder från vår fantastiska matsal.. om man får vara sådan. Julpyntat och klart!  Vi har fyndat möbler på auktion och loppisar ett tag nu och på så vis fått ett trevlig rum att umgås i.


Vi har också fått upp en ny tavelvägg, och denna tycker jag blev bättre än den vi hade i lägenheten. Jag fick inspiration från en bild på instagram att sätta tavlorna inom en bestämd ram, som en rektangel, så att det ändå bli en helhet av alla olika bilder och ramar. Motiven i tavlorna kommer nog bytas ut snart, så fort vi framkallat någon bild på Olof så åker han upp på väggen också!


Detta fantastiska skåp köpte jag på secondhand för en femhundring, och min snälla pappa hjälpte till att köra hem det. Även om det ser ut att vara gjort i bast och bambu, så väger det multum, med en tjock trästomme på insidan. Jag har verkligen sett fram emot att ha ett hem och samla på sig charmiga möbler och så, därför har vi varit flitiga och hållit koll på auktioner och secondhandaffärer. Det tar lite tid, men det känns så mycket roligare än att handla på Ikea, och både bättre för miljön och plånboken!



Gardinerna har jag sytt av dukar, vilket sparar mycket fållningsarbete, och det blev tillika en lägre kostnad än att köpa tyg på metervara, winn winn!!


Och så har jag ju äntligen fått min älskade pinnsoffa, som jag suktat efter så länge. Ända sedan jag var liten och vi hade en träsoffa i köket i stugan, så har jag tyckt att det är så trivsamt och velat ha en sådan. Nu har vi äntligen plats för det, och matsalen (låter lite högtravande kanske?) har utnyttjats flitigt redan. Given plats i soffan har Olofs geggamoja-hund, redo att gosas med när som!

Det här blev ett hastigt inlägg, men bättre det än inget alls. Nu har jag i alla fall hållit mitt löfte om att blogga om matsalen, vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Dina inlägg är så väl värda att väntas på. Kära nån så otroligt fint ni har det! Jag längtar efter att ha vägarna förbi och få se det på riktigt! Kram och adventsmys!

    SvaraRadera
  2. Ja, det vore så roligt om du kom på besök när du har vägarna förbi, kanske till sommaren om ni åker till öland! Kram och Glad första advent!

    SvaraRadera