torsdag 27 november 2014

Ett litet dilemma


Jag har ett litet dilemma, som handlar om bloggandet och att finna tid till det. Just nu är vår bebbe inte på humör om dagarna, och när man får en stund över då han sover får man välja noga vad man lägger tiden på. Nu i dagarna har jag lagt tiden på att göra klart vårt matrum och sytt julgardiner, vilket jag gärna skulle lägga upp bilder på, men när? Sen ska det ju julbakas lite snart, och sys dukar och draperier, och helst dragkorvar till fönstren! Jag skulle ju väldigt gärna dela med mig av både projekt och recept, men just nu får jag välja mellan att lägga tid på bloggande eller att få tid till att fixa och pyssla. Och utan fixande och pysslande så finns det ju snart inget att blogga om. Men imorgon har jag tänkt lägga upp lite bilder från matrummet - och resten av blogginläggen får helt enkelt ramla in eftersom, när tiden finns.


Apropå tid, så kommer vi vissa morgnar inte ur sängen förrän sent på förmiddagen, då natten varit hektisk och lång. Som denna morgon, då solen lyste in i sovrummet och Olof låg och jollrade medan jag halvsov bredvid. Med sådana här stunder så gör det inte så mycket att det inte fanns tid till att  sy den där duken idag heller... vissa dagar får man vara glad att man plockat ur diskmaskinen och hängt tvätt - och vad är väl det att blogga om??

Det är förresten snart midnatt, och jag bör sova, godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar