måndag 10 november 2014

Första riktiga snön


Förra veckan kom den första riktiga snön för säsongen. Jag var upp och bytte blöja på lillen mitt i natten och förstod inte vad det var för konstigt ljus ute, men sen insåg jag ju att det var snö på backen som gjorde det fina skenet. När jag gick ut morgonen därpå såg trädgården så här magisk ut, och jag kände att jag måste dela med mig av det vackra. Tyvärr har det ju redan töat bort, och nu längtar jag verkligen efter lite vinterväder!


Som ni ser har vi nu flyttat in i huset och nästa helg har vi hunnit bo här en månad. Det har varit mycket att stå i men nu hoppas jag på att komma igång med bloggandet igen. Det största problemet nu är att ladda upp bilder på bloggen, då vårt internet inte är så bra för tillfället, och sedan ska man ju finna tid till att blogga också!


Här kommer det anläggas grönsaksland till våren, och så ska vi plantera ett fruktträd till Olof. Det känns ändå bra att flytta in i huset nu på hösten, så att vi verkligen har tid att planera hur vi vill göra med trädgården och läsa på om odling. Tack och lov han jag få ner lite tulpanlökar i landet i alla fall, innan det var för sent. Det kommer bli fint till våren när man kan plocka in en egen blombukett från sin egen trädgård... det här har jag drömt om så länge.

Nu säger jag tack och hej och hoppas att nästa inlägg inte kommer att dröja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar