lördag 31 mars 2012

Japansk afton = hämtsushi, studio ghiblifilm och japansk öl.


Igår var det fredag, med det obligatoriska fredagsmyset på kvällen. Tidigare i veckan hade vi sagt att vi skulle gå ut och äta på fredagskvällen, men då vi båda var ganska trötta av jobb så tog vi maten hem istället. Så efter jobbet stannade jag till på stan för att köpa hämt-sushi, och David, han bidrog med japansk öl och en ny studio ghiblifilm. Med andra ord blev det en riktig japansk afton här hemma på rullstensgatan.

Efter mat, öl och film bjöd vi in oss själva till Davids bror och hans flickvän, som bara bor någon gata bort. Där fortsatte kvällen med kaffe, chips och dipp, en till film och trevligt sällskap. Med andra ord en lyckad start på denna helg!

Helgerna har blivit så mycket viktigare nu när jag inte pluggar, dels för att jag inte har lika mycket ledigt nu som vid studietiden, men även för att nu när det är helg så är jag helt ledig. När jag pluggade kände jag mig ofta stressad över att behöva plugga även på helger och kvällar. Men nu, nu finns inget sådant krav, och man kan njuta av ledigheten på ett helt annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar