onsdag 28 mars 2012

Det var ju för väl att någon gillade kakan i alla fall!

Kastrullkakan fick högsta betyg...


av dessa varelser. Men av David och mig får den inte många plus. Kakan brändes i botten, och även fast det gick lätt att skära bort fanns en svag smak av bränt kvar, vilket förstörde hela nöjet. Men då erbjöds ett annat nöje, att mata änderna!


07.30 var jag nere vid sjukhusdammen i morse för att ge dessa krakar en god frukost. Och tro mig, kakan var lite godare i morse än igår kväll. Kan det vara så att den vädrat ur under natten?

Någon gång ska jag nog ge kastrullkakan en till chans. Konsistensen blev i alla fall utmärkt, så där lagom stabbig som jag vill ha den. Och gör jag den igen ska den smaksättas med citron och kardemumma, så det finns något som kan konkurrera med den eventuella brända smaken.

Så här såg i alla fall den stora besvikelsen ut igår.


Kakan förde ändå med sig något gott, jag fick nya kompisar (änderna) och en ny bakgrund till bloggen. Och en ypperligt bra start på denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar