måndag 26 mars 2012

En gråregning dag kan man lika gärna sitta inne och sy.

Idag har det varit en riktigt går dag, och jag har försökt att utnyttjat denna gråa dag på bästa sätt. Det gör man enligt mig bäst genom att sy. I fredags när jag var och vikarierade såg jag så himla fina spetskanter på slöjden att jag var tvungen att åka förbi Olhssons tyger på vägen hem för att köpa mig någon spets.

Det visade sig att de hade två olika elastiska spetsband. Perfekt för söta detaljer på underkläder, och det var precis vad jag tänkte sy. Jag har så många spillbitar av elastiska tyger som inte räcker till mer än ett eller högst två par trosor. Så för att utnyttja dessa tygbitar har jag idag sytt två trosor och en topp.


Det är så schysst att sy egna kläder, för då får man dem (oftast) precis som man vill ha dem. Trosor tycker jag är hopplöst att hitta i bra modell. Antingen är de snygga och små, eller så är de stora och fula. Jag vill ha stora och snygga trosor. Och när jag skriver stora menar jag inte till storleken, utan jag vill ha dem heltäckande, och gärna upp till naveln.

Mest nöjd blev jag med det här setet, väldigt heltäckande, och väldigt bekvämt. Och snyggt enligt mig!  

Inspirationen är hämtad från 50-talet, och eventuellt (dvs. om jag hittar rätt tyg) kommer jag sy en liknande bikini till sommaren. Kanske inte lika heltäckande, för några solstrålar vill man ju ha också.

Och nu, tack vare sommartiden och det faktum att molnen just försvann, hinner jag med en promenad i solnedgången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar