torsdag 18 december 2014

Mer jul



Nu blommar amaryllisen och jag måste bara lägga upp några bilder, för den är ju så vacker. Det är sex dagar kvar till jul men ändå har ingen vidare julstämning infunnit sig... kanske den kommer när David får jullov.




Jag har ändå gjort vad jag kan för att hålla julkänslan uppe. Bland annat slagit in paket och lyssnat på massor av julmusik.



Till paketinslagningen var jag och tullade på vår/grannens tujahäck, vilket blev väldigt dekorativt. Det blir nog till att duka bordet till julafton med lite tuja också!

För att höja julstämningen ytterligare så har jag tagit in en liten "minigran". Egentligen är det inte en liten gran utan två grankvistar som jag satt ihop med lite grön sytråd, men på håll ser det ut som en gran. 

                      

Granen klädde vi traditionellt med röda band och halmkottar. Kulor och ljusslinga spar vi till den stora julgranen som vi tar in på söndag. Förhoppningen är att julkänslan kommer då.


I morse kom i alla fall lite snö, vilket gjorde det hela lite mer juligt. Nu ska jag ta Olof på en tur i vagnen och kika förbi mamma och pappa, att träffa nära och kära hör också julen till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar