måndag 8 december 2014

Julekrans 2.0


Fick lite kransmani i helgen och gjorde två till kransar, för att hänga på grinden. Så nu ser det julefint ut mot vägen också!



Dessa kransar gjorde jag av granris som jag surrade fast med tråd runt en metallringsstomme. Metalltråden hittade jag hängandes i uthusboden - kvarlämnat från tidigare ägare. Jag tycker det är kul att gamla redskap från långt-förr-i-tiden ligger kvar, och lika så gamla fina bräder och annat material som denna metalltråd. Som gjort för en pysselgalning som mig!



Sedan sydde jag rosetter och knöt fast upptill. Jag tycker det är hopplöst att knyta vackra rosetter, så jag syr dem alltid istället. Fusk, jag vet!

Ja, det var allt för idag... vi får väl se om det blir ytterligare någon krans innan julen är förbi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar