onsdag 8 augusti 2012

Kanske dags för en uppdatering?

Här på bloggen står det stilla, vilket är ett tydligt tecken på att mitt övriga liv är ganska "körit". Jag har precis börjat nytt jobb, som hem- och konsumentkunskapslärare på Engelska skolan, och försöker hinna med så mycket roligt som möjligt på fritiden. Så här kommer en uppdatering vad som hänt de senaste veckorna. Kreativt har det i alla fall varit.


Jag har bland annat köpt lite tyger, och även "hittat" några hos mamma, och av dessa sytt kuddar till soffan samt ett (omtvistat) flaggspel. 


Tygerna är av alla möjliga mönster och färger, men enligt mig matchar de perfekt tillsammans. Och för att inte tala om soffkuddarnas matchning till mattan.


Vimplarna, eller flaggspelet, sydde jag för att ha ute på taket. Jag tycker de höjer mysfaktorn avsevärt, men ni får självklart ha en helt annan åsikt. Jag bryr mig inte ;)

 
Flera middagar har intagits på taket, som i söndags kväll, då hemmagjord sushi stod på menyn. Taket har också fått sig lite plantor och kryddväxter... mestadels för trivsamheten, för när det lagas mat glömmer jag lätt bort att det finns kryddor på taket.


I mitten på förra veckan hade jag ett litet kreativt kaos inne i köket, då bröd och muffins skulle bakas på samma gång. Största problemet var nog inte att baka dessa, utan problemet var den rådande platsbristen då vi hade två spisar i köket, var av ingen på rätt plats. Den ena skulle till återvinningen och den andra in i köksbänken.


Sådana här kaosartade bilder läggs sällan upp på en blogg, utan bara de vackra välkomponerade visas. Men här har ni sanningen, fullt naturligt när jag jag är i farten. Vi har nu kommit lite längre i köksbyggandet och fått i väg den gamla spisen och börjat bygga om bänken och gjort plats för den nya. Men än är det en bit kvar.


Vi bestämde oss för att behålla så mycket som möjligt av den gamla inredningen eftersom vi vill ha vårt retrokök kvar. Därför bjuder ombyggnationen på en del problemlösning och prövning av ideér. I dagsläget har vi kommit så här långt.


Sen ska en spisfläkt upp, samt hyllor och en fin bänkskiva. Golvet ska även bytas, men vi har inte riktigt bestämt oss till vad, så det är lika bra att avvakta. Nu måste jag springa vidare. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar