söndag 19 augusti 2012

Då var det dags för en frukostbricka igen.


Denna morgon bestod frukostbrickan av ett sportknäcke med smör, rökt kalkon och egenodlade ärtskott, en grapefrukthalva, en kopp kaffe och en smoothie. Smoothien är gjord på 1 dl kvarg (0.1 % fett), 1,5 dl sojadryck och 1 dl blåbär och hallon. Jag brukar ibland dricka både havremjölk och sojamjölk istället för vanlig mjölk. Inte för att jag är laktosintolerant eller så, men ibland känns det som att jag äter/dricker alldeles för mycket mejeriprodukter. Både för miljön och hälsan tror jag man ska hålla konsumtionen på en lagom nivå, men vad vet jag.

I vilket fall, näringsinnehållet på denna frukost är 19,25 g protein, 26 g kolhydrater och 12 g fett. Frukosten innehåller 280 kalorier och skulle väl helst kompletteras med ett kokt ägg, men det hade jag inte hemma. Det får helt enkelt bli en förmiddagsfika på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar