måndag 14 maj 2012

Loppisfynden och en försenad födelsedagspresent

Igår kväll lovade jag ju att lägga upp bilder de små fynd jag gjort på en loppis/second hand butik här i Gävle.


Dels fyndade jag dessa ihop-fällbara galgar för 2 kr styck.  Eftersom tyget var trasigt på den blåa, och en av dem helt saknade tyg funderar jag på att ta bort tyget på alla, och kanske spreja dem i någon fin färg i stället. Sedan hittade jag fyra dragkedjor för 1 kr styck.



Och för att fortsätta på klädhängnings-temat fick jag denna vackra herrbetjänt i födelsedagspresent av mamma och pappa, som jag tidigare hade spanat in på Dyrgripens auktionssajt. Den gula blusen är också ett loppisfynd som var helt oanvänd med lappen (från en tysk butik) som satt kvar. De gula "prickarna" är små körsbärsklasar. Jag tror dock att jag ska sy om den lite, för jag gillar inte den typen av krage som blusen har nu, och ärmarna vill jag ha kortare.

Herrbetjänten tror jag ska få stå i hallen utanför badrummet, då kan man hänga fram dagens outfit kvällen före och sedan svida om efter en dusch. Jag älskar att det finns en "hylla" för att ställa skor på också.

I vår nya lägenhet ska jag verkligen satsa på att ha ordning på kläder och garderob. Och det bådar ju gott nu när jag har en egen betjänt och tillika en klädkammare. Så, nu har jag skrivit det här, så David, när du märker att det börjar bli oordning är det bara att påminna mig om detta inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar