söndag 27 maj 2012

En dag vid havet och årets första dopp


Idag tog jag och David och packade matsäcksväskan och en varsin bok och tog bilen ut till Kont, som ligger en bit syd-öst om Umeå. När jag var ner till Gävle sist hade jag turen att få låna upp farfars bil, så nu har jag och David äntligen möjlighet att upptäcka pärlorna utanför stan.


Det blev fika på tosca-bulle och kaffe, till bruset av vågorna, och efter det njöt vi av solen och läste.
Jag satt länge och väl och funderade om jag skulle ta årets första dopp där ute i havet, och så fick det bli. Isande kallt var det förstås, men luften kändes desto varmare när jag kom upp ur plurret. 

Kont var såklart vackert, men ändå inget särskilt för den som annars är bortskämd med att bo nära havet. Men det var skönt att få känna på lite Umesommar, eftersom vi alltid hinner ifrån stan innan sommaren kommer.


Jag tror David också vart nöjd med dagen tillslut, även om det tog lång tid för oss att komma på vart vi skulle styra vår kosa och komma överens om hur dagen bäst spenderades. Det gäller ju att välja noga, nu när dagarna innan hemflytten är räknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar