måndag 28 maj 2012

Det snurrar runt, runt i huvudet.


Det här är en ganska talande bild för att beskriva de senaste veckorna som gått. Allt bara snurrar och är suddigt och rörigt i min värld just nu. Men samtidigt är det en fantastiskt trevlig tid, det är bara det att så mycket händer samtidigt. Om bara några dagar flyttar vi söderut till kvarteret Levanten, och vår nya lägenhet. Nu försöker jag avsluta det mesta här uppe i Umeå, så som jobb och betygsättning och packa ihop mina tillhörigheter. Jag tar farväl av vänner och bekanta, och hoppas att få se några av dem igen, andra vet jag garanterat att jag kommer möta, redan i sommar.

Som att det inte räckte med det goda flyt jag haft den sista tiden, har jag nu snubblat över ett jobb. Jag var på intervju förra veckan i Gävle, och i förrgår fick jag reda på att jag fick tjänsten om jag ville. Så i augusti är jag hem- och konsumentkunskapslärare på heltid, med dryga kilometern till jobbet.

Även om det är nervöst och mycket att sätta sig in i, mycket att planera och att lära sig, så tror jag inte det kan bli mycket bättre. Nu längtar jag till nästa sommar, då jag får betald semester, och kan åka på vilka spelmansstämmor jag vill, hänga i stugan och bara slappa. Den här sommaren blir däremot slitig, med sommarvikariat på sjukhuset, lägenhetsrenovering och lektionsplanering. Men det känns ändå bra. Äntligen får jag flytta hem till Gävle, till lilla staden lagom.

Om fyra dagar styr vi kosan mot levanten. Vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar