söndag 13 maj 2012

Ett möte med våren

Jag har åkt ner till Gävle för att få uppleva lite vår och grönska. Det är så fantastiskt fint den här årstiden i nedre mellansverige, och det får mig att längta ännu mer efter att flytta ner. Nu är det visserligen mindre än tre veckor kvar tills vi får flytta in i lägenheten på söder, så väntan är kort.

Här kommer en talande bild som beskriver mitt möte med våren.


Mamma har verkligen ordnat en praktfull tulpanrabatt, som också inrymmer andra små vårskönheter, som kungsängslilja och pärlhyacint.


Mot kvällen drack vi kaffe ute på altanen, och åt hembakad rabarberpaj, som jag och mamma bakat tidigare på dagen.

Det är så skönt att känna att sommaren är på väg. Jag hade nästan givit upp hoppet om att få uppleva en vår det här året, då det snöade i Umeå förra helgen. Men problemet var snabbt avhjälpt genom att sätta sig på bussen till Gävle, och här ska jag nu stanna i veckan, och till helgen åker vi upp till stugan i Hälsingland.

Och just det, imorgon kanske jag ska ta och visa mina senaste loppis och auktionsfynd. Så får det bli. Nu är det dags att sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar