fredag 22 maj 2015

Det spirar


Jag måste bara dela med mig av några trädgårdsbilder från igårkväll. Det är så otroligt vackert ute, och tänk att man blir lika förvånad över grönskan varje år!


Körsbärsträden är i full blom och i vinden ser det ut som att det snöar när de vita bladen virvlar runt.
Gräset har vi redan hunnit klippa några gånger, och förra helgen såg jag att sparrisen var på väg upp ur jorden. Varje gång jag går dit och tittar så har en ny knopp tittat upp ur jorden, och det ska bli ett väldans kalas när vi får skörda de första stängerna.


Tulpanerna som vi petade ner i jorden i mitten av oktober börjar slå ut, men tyvärr tar kirskålen och nunneörten över hela rabatten och döljer dessa skönheter. När tid finns får vi ta och rensa bort allt ogräs och ordna upp med lite härliga perenner. Jag vill ju ha lavendel i massor, och lite stockros och vallmo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar