torsdag 20 juni 2013

Sovmornar och tid för frukostbrickan igen


Äntligen är sommarlovet här och det finns tid för sovmornar och en lugn frukost. När jag var yngre hade jag aldrig några problem med att gå upp tidigt. Ända upp till tonåren kunde jag vara uppe klockan sju på helgdagsmornar, utan problem. Nu, nu är jag tröttare än någonsin. Kliver oftast upp runt 9-10 tiden, efter en si så där 10 timmars sömn. Sen kan jag ta en tupplur mitt på dagen i ca en timme också. Så här kan jag inte fortsätta. Lovar att rycka upp mig nästa vecka!

Frukostbrickan har fått komma fram igen. Den har nästan blivit en symbol för ledighet, för det är bara när jag är ledig som tiden och orken finns för att duka upp sin frukost på en bricka. En perfekt start på dagen, med turkisk yoghurt med hallon och linfrön, kokt ägg, några klyftor citron och en kopp starkt mocca kaffe. (Och ni som känner mig vet nog att det egentligen var 3 koppar kaffe som slank ner). Citronen kanske inte var det godaste att äta så där rakt uppochned till frukost, men den hade börja torka och jag tyckte det var dags att konsumera den. Och en c-vitamin boost är ju aldrig fel, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar