onsdag 12 juni 2013

Lyckligt lottad


Ofta blir man nog lite hemmablind och ser inte riktigt hur bra man egentligen har det. Tack och lov inser jag just för stunden hur fint allting är och vilken fantastisk plats vi bor på. Kanske beror det på att jag bott i en annan stad i fem års tid, och sedan flyttat tillbaka. Efter att ha flyttat tillbaka till stan ser jag allt med lite andra ögon och känner att jag kan uppskatta en hel del och lite till, som jag förut bara såg förbi. Bara runt husknuten finns en fantastisk å, mitt i stan, med en vacker park, och där, runt nästa knut, finns ett stort hav med massor av fina fiskar. Och allt är så lättillgängligt. Allt är bara en cykeltur bort, och även om jag ser hur vackert det är måste jag bli ännu bättre på att ta till vara på det.


Bara ett spökast bort finns kanske middagen serverad? Och stan bjuder på schyssta sommarkvällar för den som är svag för pittoreska vyer. Det är bara att ta för sig av härligheterna.


För min del är det bara energin som saknas just nu, men jag känner att den sakta kommer krypandes tillbaka. Om två dagar har jag ett välförtjänt sommarlov framför mig och då ska minsann stunderna tas vara på, in i minsta sekund.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar