lördag 6 april 2013

Påsken i bilder


Eftersom jag inte tar mig tid att skriva några inlägg kan jag ju i alla fall lägga upp lite bilder. Här kommer årets upplaga av påsken i stugan. Alltid lika härligt. Strålande sol och strålande människor. Ovan är en vy från källarkullen, över den underbara björsjö-byn.



Som vanligt hälsade vi på fåren hos grannen. Som jag älskar får.  Utmärkelsen "årets sötfår" går denna gång till får nr. 00018, som var riktigt rund och go. När jag blir stor måste jag i alla fall ha ett eller två sötfår, ett gäng hönor och en get. Och kanske någon anka?


Vi plockade även enbär för att spara och krydda maten med. Jag längtar verkligen till våren, när det äntligen går att börja konsumera naturens godsaker. Som nässlor, maskrosor och granskott. Och senare kommer bär och frukt, svampar och örtväxter.


Vi försökte oss även på att fiska. Även om vi visste från början att det inte skulle ge någon fångs så var det ändå värt ett försök. Vädret var på topp för ute-aktiviteter.



Vi fick hålla till godo med några iskalla öl istället, vilket inte heller var fel i vårsolen!

Så Björsjö by levererar som vanligt, ännu en lyckad påskhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar