lördag 13 april 2013

Knäppismackan 2.0

I ett tidigare inlägg, från i höstas, presenterade jag knäppismackan, som nu har fått en efterföljare. Jag är mästare på konstiga kombinationer vad det gäller mat och kanske tycker ni att det bara verkar äckligt. Den nya knäppismackan uppfanns förra helgen och enligt både mig och min sambo är den på återseende.

Knäppismackan 2.0 består av rostbröd, gärna den mörkare varianten, som man sedan brer jordnötssmör på. Efter det ringlas ett tunt lager med mörk sirap över, och fetaost smulas på. Sedan klickades gårdagens rester av gorgonzolasås över (och det går säkert precis lika bra med ren gorgonzolaost) och detta täcktes med en tredje ost, så som prästost eller cheddar, i skivor. Vill man spetsa till det ytterligare, vilket jag så klart gjorde, kan mackan även kryddas med en nypa curry. Sedan gräddas denna skapelse i ugnen, på hög värme, så allt smälter samman till en ren smaksensation, enligt mig.

Smaken är ju som baken, så att säga. Vågar ni testa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar