lördag 8 september 2012

Veckan som gick, gick väldigt fort.

Tiden rullar iväg. Det känns som att jag är inne i ett ekorrhjul och springer... och fort går det. Under veckan som just passerat har jag hunnit med en spelmanspub på Tennstopet, ett föräldramöte, firat mamma som fyllt år med en middagsbjudning, igår hade vi teparty på taket och mellan allt detta har jag klämt in jobb och ännu mera jobb. Tillika har jag varit förkyld i snart 1 1/2 veckas tid. Vilken underbar kombo!

Här kommer i alla fall lite bilder från veckan.


När mamma fyllde år lagade jag och syster en middag och bjöd över mamma och pappa. Då var det verkligen en fördel att bo mitt emot varandra. Vi hade öppna dörrar och sprang emellan lägenheterna medan vi lagade mat och efterrätt. Vi bestämde oss för att duka i vårt kök eftersom syrrans kök blev så rörigt när vi lagade maten där.


Det bjöds på torskrygg (MSC-märkt så klart!) med blomkålspuré, stekt sparris och sockerärtor, baconsmulor och till det skirat smör med pepparrot i. Syster var mest ansvarig för middagen, och det blev riktigt lyckat.


Jag ansvarade för efterrätten och det blev en chokladmousse med halloncremé och färska hallon på toppen. Mycket smarrigt.

Sen följde några dagar med jobb, och så kom äntligen fredagen, med ett spontant teparty på taket.


Och det kan ha varit sista kvällen på taket för i år. Det var riktigt kyligt. Men med filtar och värmeljus satt vi där ute länge och drack te, åt mackor, ost och kex 


Alla tog med sig lite olika läckerheter, och självklart blev bordet överfullt och lika så magen efteråt.



Vi trängde ihop oss och satt fem personer på taket. Jag satt längst ut med denna trevliga vy över söders höjder. Tomater och kryddväxter börjar vissna ned och det märks att hösten är i antågande. Det börjar bli dags att hänga upp gardiner och tända ljus inomhus, för nu är sommaren över.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar