torsdag 13 september 2012

Det där med att leva som man lär.


Det där med att man inte alltid lever som man lär, eller i mitt fall lär ut, blev tydligt i morse vid frukostbordet. Jag satt och letade efter bra material för en introduktion i näringslära till sjuorna samtidigt som jag åt min gröt. Kom då att tänka på att jag borde ta mitt D-vitamintillskott som jag köpt, eftersom jag inte hunnit vistas i solen på hela sommaren, och inte har tid med det nu heller. Jag plockade fram burken och snubblade då över andra vitamin och mineraltillskott som jag tidigare köpt.

Tänkte snabbt att det nog var bra att ta dessa också, och började lägga fram dem på köksbordet. Jag hällde sen upp ett glas vatten och gick och satt mig igen. Inser då att jag slängt upp dessa piller på sidan ni ser ovan, i Hkk-lärarhandledningen. Jag ser direkt det komiska i det hela och börjar "fylla i" matcirkeln med de olika pillren.

Jag äter väldigt bra mat, så egentligen behöver jag nog inte alla dessa tillskott. Möjligen d-vitaminen eftersom jag sällan får sol och märker att jag blir trött, och järn i bland, då jag tidigare haft brist på det... och b-vitaminen behöver jag, och... haha, jag lever helt enkelt inte som jag lär.

Här har ni i alla fall en frukost med ett gediget näringsinnehåll, så helt galen har jag inte blivit!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar