lördag 8 september 2012

Solsken och en lat lördagsmorgon

Det är så underbart att få vakna av sig själv, utan någon tjutande väckarklocka eller störande ljud från grannen. Idag sov jag ända till tio och tassade sedan in i köket och möttes av ett underbart solsken.


Jag åt frukost i lugn och ro. Det blev självklart den nu klassiska frukostbrickan, men hade varken lust eller energi till att räkna ut dess näringsinnehåll.


Hembakat bröd, apelsiner, ett ägg och en kopp kaffe kändes som en bra start.på denna lördag.


Efter det började listskrivandet. Jag vet inte ens om jag skulle fungera som människa utan dessa listor. Jag måste bara skriva ner allt jag har i huvudet, om saker som ska göras, handlas, fixas och donas. Annars blir jag så tankspridd att det knappt går att prata med mig, för jag bara fokuserar på att komma ihåg alla dessa saker... livrädd för att glömma något. Men egentligen, vad skulle det gör om jag bara råkade glömma sätta upp gardiner som jag planerat? Eller jag kanske missade att köpa diskmedel när jag gick till affären. Vad spelar det egentligen för roll? Ibland måste jag bara släppa kontrollbehovet och alla krav och bara flyta med.. men är inte där riktigt än. Idag följer jag min dagordning... och hjälp, klockan är halv ett och jag har knappt betat av första punkten.

Dags att gå vidare in på punkt 2: Gå ut med sopor och dammsuga!


Ps. David, här är tekannan jag köpte igår. med tillhörande mjölkkanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar