söndag 8 juli 2012

Blommor i vartenda hörn. En sommarlyx utan dess like!


På sommaren är det lätt att skämma bort sig med snittblommor, eftersom det bara är att gå ut i sommarkvällen och snitta sig en bukett. Tillika får vi som "nyinflyttade" blommor lite till höger och vänster, när folk kommer på besök. Det gillas!



Denna bukett med Jasmin och pioner fick vi igår av Davids föräldrar när de var hitbjudna på middag. Jasminen luktar otroligt gott, men jag tror tyvärr att herrn i huset kan vara lite allergisk mot den. Tack och lov finns det allergimedicin!



Pelargonen fick vi som en "välkommen till kvarteret-present" av bostadsföreningen, och pionen har jag själv stulit utanför mina svärföräldrars hyreshus.  Kvisten nedan lyckades också falla i min hand när vi tog en promenad igår natt. Det bara kliar i fingrarna på mig när jag går förbi någon väldoftande buske, och plötsligt har jag bara råkat få med mig en kvist i förbi farten.

 

Det är lika bra att unna sig blommor medan det finns i naturen, för snart är det höst (#optimisten).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar