fredag 27 februari 2015

Jag ska måla hela världen...



De senaste veckorna har jag målat, och målat, och målat. Byrå, golv, panel, skoställ, en dörr... ja, penseln har gått varm här hemma. Och vi är så nöjda med resultaten. Lite färg kan förändra så mycket.

Ett litet sidoprojekt är denna gamla furubyrå som jag haft på min rum hemma hos föräldrarna sedan jag var 10 år gammal. Nu har den fått nytt liv med en ljusgrön färg som matchar tapeten i sovrummet. Dessvärre tycker jag den skär sig mot golvfärgen, men man kan ju inte tänka på allt. Spegeln är förresten ett trevligt auktionsfynd för 90 kr.

Det större projektet som vi donat med under sportlovet är att renovera hallen. Tanken med hallrenovering var att få en mer funktionell hall, med mer förvaring, mer avhängningsmöjligheter samt ett golv som är enklare att hålla rent. Bilder kommer framöver. Jag kan avslöja att det går i blått, både på väggar och golv... ojojoj.


2 kommentarer:

  1. Åh Petra du gör så fint alltid! Du borde blivit inredningsarkitekt istället! jag kan liksom inte få nog av bilder på det som kommer ur dina händer! Puss puss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så vänliga ord. Med dessa fina ord ska jag försöka skärpa mig och blogga lite oftare! Puss på dig

      Radera