torsdag 8 maj 2014

En liten skattkista



David och jag har skapat en liten skattkista med grejer till den lille. Det är ju ändå 3 1/2 månad kvar, men några saker har vi hunnit samla på oss. Det mesta har jag gjort, och lite annat är sådant vi fått. Jag blir så bortskämd från höger och vänster just nu, alla är så snälla och hjälpsamma och jag har fått både låna och ärva mammakläder och lite smått till lillen. Vad har jag gjort för att förtjäna all denna snällhet?


Mitt senaste bidrag till lådan är dessa dresser som jag sytt, den högra snickarbyxan är gjord av två skjortärmar och blev förvånansvärt charmig. Och sedan fick jag en tryckknapps-mojjäng av David i present, och vips öppnades en värld av möjligheter då man syr babykläder, så det fick bli en pyjamas också. Har ingen aning om vilken storlek eller ålder det kommer passa, men det visar sig!

2 kommentarer:

  1. Men så fint! Det är nåt visst med det där inför-bebis-samlandet, den känns så nära då :) Och som vanligt syr du fantastiska grejer! Jag har också sytt skjortärmsbrallor till Jordi men de var knappt en tredjedel så snygga som de där!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så mysigt att samla på sig små saker här och där, dock har vi helt lagt de stora, mest nödvändiga sakerna åt sidan, så som vagn, säng och skötbord :P men sådant har vi ju hela sommaren att kika efter! Härligt att du också gjort sådana byxor, det är så kul när man kan använda ett favoritplagg som börjar bli utslitet och göra det till något nytt mindre plagg!

    SvaraRadera