måndag 20 januari 2014

Tråkmånsen

Som ni märker blir det glest mellan blogginläggen igen. Och jag som trodde jag kunde hålla bloggandet uppe efter julen, men inte. Anledningen till uppehållet är att det inte finns något av värde att skriva om. Jag har blivit en riktig tråkmåns och gör mest ingenting om dagarna. Jag saknar verkligen att vara kreativ och pyssla, men inget lockar. Istället ligger jag på soffan eller sitter och hänger vid datorn vid köksbordet.

Att det är mycket jobb kan jag inte heller skylla på. För tillfället har jag blivit ganska effektiv på jobbet, så jag har inte något att rätta här hemma, och inga mejl behöver skrivas. Det är ju i och för sig väldigt skönt, men nu när jag plötsligt har massa tid över så vet jag inte vad jag ska göra med den.

Och tiden från att jag kommit hem från jobbet fram till att David kommer hem känns alltid som en evighet... även om det bara rör sig om 1-2 timmar. Så nu ligger jag här på soffan och väntar på att han ska komma hem. Men jag ska i alla fall på Yoga ikväll, det är ju ett steg i rätt riktning. Och jag ska rycka upp mig, jag lovar.
                                                                                        Mvh Tråkmånsen

2 kommentarer:

  1. Hej tråkmånsen! Min erfarenhet säger att det kommer att gå över. Se till att ha så tråkigt du kan, boka in tråk alla dagar i veckan så ska du se att snart kryper någon ide fram ur något hörn och så sitter du där och kan inte motstå. Passa på, för snart har du pyssel upp över öronen igen! Och så skönt att höra att du inte jobbar ihjäl dig!
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter lovande, så om jag bara fortsätter att tråka på så löser det sig själv... jag får hoppas på det! Tack för support :) och att jag jobbar ihjäl mig behöver du inte oroa dig för just för tillfället, det är väldigt lugnt i dagsläget. Puss och kramar!

    SvaraRadera