lördag 9 februari 2013

Rispappersrullar vs. sushi?





Sushi har varit en av mina favoriträtter länge, men förra helgen gjorde vi både rispappersrullar och sushi, och det var tämligen svårt att säga vad som var godast. Tack och lov finns det ingen som tvingar en att göra det valet heller, utan man kan helt enkelt kombinera. Jag hade aldrig ätit rispappersrullar tidigare och visste väl inte riktigt vad man "skulle" ha i dem heller. Det här blev som vanligt en egen variant. Vi valde att ha i morot, rättika och vitkål som jag lite kort lade ned i kokande vatten för att göra dem lite mjukare, sedan lät jag dem dra i sig av en vinägrett. I rullarna hade vi även avokado, selleri, linser och rå lax. Samt en dressing blandad på vinäger, majonnäs, worcestershire sauce och lite vitlök. Otroligt gott blev det, speciellt när man doppade dem i lite soja. Men känner även att man borde äta något liknande från en restaurang. Annars vet jag ju inte hur det "ska smaka" "på riktigt".

Kanske är dessa rullar långt ifrån originalsmaken, men strunt samma, gott var det i alla fall!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar