torsdag 1 november 2012

Lite krydda i vardagen


Kände att jag behövde lite krydda i vardagen, och köpte därför ett halvt dussin "nya" kryddor när jag var och handlade. Nya tillskott till kryddhyllan blev kummin, gurkmeja, paprikapulver, nejlikor, muskotnöt och koriander. Nu gäller det bara att hitta maträtter som dessa kryddor passar till. Muskotnöt har min familj främst bara använt i stuvade makaroner, men sedan en kanadensisk vän hade det i pannkakssmeten fick jag upp ögonen för den kryddan.

När jag var och hälsade på David i Umeå i helgen pratade vi om att lära oss laga några libanesiska rätter, vilket dessa kryddor kommer passa utmärkt till. Snubblade även över ett paket vinblad, så nästa vecka, när David kommer ner, blir det att laga vinbladsdolmar, och kanske några andra meze-rätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar