tisdag 13 november 2012

Jag, lånaren.

Jag har en väldigt bra granne. En sådan granne som man kan låna saker av. Det är bara att plinga på dörren och höra sig för. Och allt möjligt kan man låna av henne. Både kökssaker, kläder och skor. Och en gång, då lånade jag faktiskt ett bord!

Förra veckan tassade jag över för att höra mig för om jag kunde få låna hennes elvisp. En vän skulle komma på besök och jag hade tänkt bjuda på en efterrätt.  Men istället för en elvisp kom jag tillbaka med två cocktailglas med pannacotta.


Det enda jag behövde göra var en kompott att toppa det hela med. Den gjordes på äpplen och svartvinbär, och smaksattes med kanel och kardemumma.

Min givmilda granne skulle nog inte vara lika givmild om det inte var så att hon även var min syster. Jag bjuder igen ibland, på middagar och kaffestunder. Men det är sällan hon vill låna något själv. Eller ja, hon lånade en sop i helgen, haha. Hur som, jag är tacksam för att jag får låna alla dessa grejer. Tack! /Lånaren




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar