måndag 27 februari 2012

Hantverkssug

Idag har jag vikarierat halvdag igen, och då äntligen som slöjdlärare. Oftast har jag hoppat in på fritids och som klasslärare på lågstadiet, och jag har även vikarierat i köket på förskola. Därför är det roligt att någon gång få vikariera inom det jag är utbildad till.

Att hänga i en slöjdsal och se eleverna arbeta med händerna gör mig själv sugen på att slöjda. Just nu känner jag för att starta igång hundratals hantverksprojekt på samma gång. Jag får massor av idéer och vet inte riktigt vart jag ska starta. Men nu har jag i alla fall bestämt mig för att göra ett par tunna vårvantar i senapsgult ullgarn (Karisma) och sedan har jag börjat virka på en krage som så småningom ska få en tillhörande svart klänning.


Det kan vara roligt att ha flera projekt igång samtidigt (så länge de håller sig inom en rimlig gräns), för är det så att jag tröttnar på att sticka vantar kan jag bara växla till att virka på kragen... eller kanske börja sy den där klänningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar