tisdag 28 februari 2012

En sista hälsning från Istidsgatan.


Tänkte passa på att skicka en sista hälsning från Istidsgatan. Här har vi snö så det räcker och blir över... och Istidsgatan, det är verkligen ett passande namn på gatan. Men i övermorgon får vi nyckeln till vår nya lägenhet, en 1:a på 29 kvadrat, så då är det byebye istidsgatan. Vi flyttar visserligen bara 150 meter bort, men det är tillräckligt för att inte få ha kvar samma gatuadress.

David och jag har bestämt oss för att testa compact living-livet för att spara lite pengar för att ha råd med en liten lägenhet i Gävle också. Men hur det blir med den saken vet vi inte än. Vad vi vet är att vi i nuläget bör krympa vårt bohag till hälften för att få plats i en etta, det är svårt nog.


Hur som helst, så vill jag flytta till Gävle nu, och odla tomater och klippa gräs. Jag har hört att det ska vara vår där. Det är mer än man kan säga om detta vinterland.

Men vi står ut, helt klart. Så länge jag får se solen så är jag nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar